آرشیو شهریور ماه 1402

تحلیل حقوق ایران

گونه های بچه آزاری

۳ بازديد ۰ نظر
نوپا آزاری روحی
تحقیر، توهین و به فعالیت بردن لفظ ها زشت برای کوچک کردن شخصیت بچه یکی شیوه هایی میباشد که اشخاص هنگام بچه آزاری از آن استعمال می نمایند. طرد کردن نوباوه، در نظرنگرفتن وی، عدم امان بهداشت کم عقل یکی‌از دیگر از صدمات روحی میباشد که به بچه وارد میشود. همینطور بازدارنده علم آموزی بچه شدن آزار روحی به حساب آورده می شود. واداشتن بچه به دستیابی درجات علمی فراتر از اقتدار او نوعی آزار روحی طفل میباشد.
2- مرجع مطالب و مقالات حقوقی

نوپا آزاری جنسی
دست درازی و تجاوز جنسی از خطرناک ترین و منفورترین اقدامات علیه خردسال ها میباشد. این شغل ناشایست بین دور و بری ها نوپا نیز بسیار دیده میشود. همینطور تحمیل نوپا به وصلت زود هنگام، پوشاندن خرقه نامناسب و تصویر برداری از او، مجبور ساختن نوباوه به مشاهده یا این که اعمال خوی مستهجن برای مثال آزارهای جنسی میباشد. مجازات تجاوز جنسی به کودک ها دارنده اشد مجازات خواهد بود و جرم جنبه همگانی داراست.

نوباوه آزاری از روش فعالیت اجباری
مجبور ساختن خردسالان به فعالیت طاقت فرسا مجازات بچه آزاری را در پی دارااست. بکارگیری کودک ها در فضاهای صنعتی یا این که دادوستد مواد مخدر از روش کودک ها جرم میباشد.

گونه های بچه آزاری
مجازات نوباوه آزاری
قانونگذار در ضابطه دفاع از خردسالان و نوجوان ها با گروه بندی کردن آزارهای گوناگون علیه نوپا مجازات نوباوه آزاری را ذکر نموده است.

با دقت بدین ضابطه افرادی که مرتکب شکنجه جسمی بچه می گردند و اشخاصی که با خوی خویش سبب ساز آزار روحی، در نظر نگرفتن عمدی طفل، عدم رعایت بهداشت جسمی و کم عقل و بازداشتن از علم آموزی طفل و نوجوان می شوند حسب آیتم به ۳ ماه تا ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم خواهند شد.

کسانی که نوباوه را وارد به دادوستد، قاچاق و منفعت کشی در راستای جاری ساختن مغایر می نمایند به ۶ ماه تا 1 سال حبس، پرداخت جزای نقدی و جبران زیان ضرر چشم محکوم می گردند.

نهادها و سازمان هایی که مسئولین مراقبت از نوپا و نوجوان را دارا‌هستند، در شکل مشاهده نوباوه آزاری و بی توجهی به آن جریمه خواهند شد و حسب آیتم فرد مسئول به حبس تا ۶ ماه محکوم می‌شود.

بیان این نکته ضروری میباشد که درصورتی که خلق و خوی جاری ساختن گرفته علیه طفل خویش جرم باشد فرد به مجازات اشد محکوم گردد. به صورت نمونه تجاوز جنسی طفل هم جرم حدی میباشد و هم مجازات بچه آزاری را در ادامه دارااست. برای اخذ مشورت کردن از شایسته ترین نماینده قانونی طهران با مجموعه وکلای پاسارگاد درباره‌ی باشید.

رأی وحدت روش شماره: 722

۱ بازديد ۰ نظر

رأی وحدت روش شماره: 722 مـورخ 1390/10/13 هیأت همگانی دیوان بهتر مرزوبوم
مستفاد از صدر ماده 24 ضابطه دین دادرسی دادگاه های همگانی و انقالب در کارها مدنی1 مص ّاینترنت سال 1379 و نظر مقرراو ضابطه اعسار مص ّاینترنت سال 1313 این میباشد که دعوی اعسار که وام دار در اثناء استیناف به دعوی داین اقامه کرده قابل استماع میباشد و دادگاه به حیث رابطه آن‌ها می بایست به هر دو دعوی یکجا استیناف و بعداز صدور حکم بر محکومیت وام دار در امر دعوی
اعسار وی نیز رأی مقتضی صادر کند؛ به این ترتیب رأی شعبه چهارم دادگاه تجیدید لحاظ استان همیدان درحدی که با این نظیر تطابق داراست به اکثریت آراء درست و رسمی تشخیص می‌شود. این رأی طبق ماده 270 ضابطه آئین دادرسی دادگاه های همگانی و انقالب
در کارها کیفری در موردها شبیه برای شعب دیوان بهتر مملکت و همه دادگاه ها الزماالتباع میباشد.
مرجع مطالب و مقالات حقوقی

رأی وحدت روش شماره 721 مـورخ 1390/4/21 هیأت همگانی دیوان خوب میهن
وقوع بزه مزاحمت برای افراد توسط تلفن یا این که دستگاههای مخابراتی دیگر ی زمینه ماده 641 ضابطه مجازاو اسالمی مشروط به آن میباشد که سود آن که هدف مرتکب میباشد پژوهشگر خواهد شد، براین اساس در مواقعی که اجرای مزاحمت از یک حوزه قضایی آغاز و فیض آن در حوزه قضایی دیگر نتایج گردد، محل حدوث سود سابق الذکر، محل وقوع جرم محسوب و مناط صالحیت دادگاه تحقیق کننده نیز همین فرمان خواهد بود. بر این شالوده رأی شماره 1045ی1385/7/20 شعبه بیست و هفتم دیوان خوب مرزوبوم که با این حیث هم خوانی داراست به اکثریت آراء درست و مطابقت و همخوانی با موازین ضابطه تشخیص می‌گردد. این رأی طبق ماده 270 ضابطه دین دادرسی دادگاههای همگانی و انقالب در کارها کیفری در موردها شبیه برای شعب دیوان بهتر سرزمین و دادگاههای سراسر سرزمین
الزماالتباع میباشد.